نوشته شده توسط : j

یک آسمان خراش افقی خیره کننده که توسط ۴ آسمان خراش معمولی پشتیبانی می شود اکنون در چین افتتاح شده است. این سازه شگفت‌انگیز بخشی از پروژه بزرگ ۴.۸ میلیارد دلاری رافلز سیتی چونگ کینگ (Chongqing) است که از ۸ ساختمان بلند و پل آسمان افقی که به “کریستال (The Crystal)” نیز معروف است، تشکیل شده است.

در ۳۰ می، کریدور کریستال شهر رافلز چونگ کینگ (The Crystal)، که به عنوان اولین آسمان خراش افقی چین مورد ستایش قرار می گیرد، رسما به روی عموم باز شد.

اولین برج افقی با نام کریستال (The Crystal) در چین رونمایی شد

 

این پروژه ساختمانی در ناحیه یوژونگ، چونگ کینگ، چین، در نوک شبه جزیره، جایی که رودخانه‌های یانگ تسه و جیالینگ به هم می‌رسند، ایجاد شده است. کار ساخت و ساز در سال ۲۰۱۳ آغاز شد. کل پروژه هنوز تکمیل نشده است، اما کریستال به تازگی برای عموم افتتاح شده است.

کریستال در ارتفاع ۲۵۰ متری قرار دارد و حدود ۳۰۰ متر امتداد دارد. بر بالای ۴ ساختمان بلند بنا شده است و وزنی در حدود ۱۲۰۰۰ تن دارد. این تاسیسات همچنین با ۲ آسمان خراش دیگر پروژه از طریق پل های کنسولی مرتبط است.


معروف ترین و زیباترین برج های جهان را بشناسید!


ارتفاع راهرو ۲۶.۵ متر و عرض آن ۳۲.۵ متر است. این پل در حال حاضر دومین پل آسمانی بلند جهان پس از مرکز پادشاهی در عربستان سعودی است، اما اولین سازه ای است که ۴ برج را به هم متصل می کند.

اولین برج افقی با نام کریستال (The Crystal) در چین رونمایی شد

 

اولین برج افقی با نام کریستال (The Crystal) در چین رونمایی شد

 

 

این طرح از کشتی‌های بادبانی سنتی چینی الهام گرفته شده است. این پروژه توسط Moshe Safdie، معمار شناخته شده برای بسیاری از پروژه‌های موفق از جمله استراحتگاه مارینا بی سندز در سنگاپور انجام می‌شود. شرکت معماران Safdie می‌گوید: «فرصت‌های عالی با این نوع ساختمان‌ها، نقاط دیدنی جدید غیرمنتظره برای مشاهده شهر و ادغام بیشتر قلمرو عمومی در سطوح بالای یک ساختمان است».

این مطلب هم پیشنهاد می شود  برترین ساختمان های دنیا که بر اساس حفظ محیط زیست و سلامت مردم ساخته شدند

اولین برج افقی با نام کریستال (The Crystal) در چین رونمایی شد

 

روند ساخت کریستال چالش برانگیز بود. این سازه از ۹ بخش تشکیل شده است که به شرح زیر مونتاژ شده اند:

  • ۴ بخش به طور مستقیم در بالای ۴ آسمان خراش عمودی ساخته شد.
  • شکاف بین برج ها توسط ۳ بخش میانی که از پیش روی زمین ساخته شده بودند پوشانده شده بود
  • ۲ قسمت بیرونی عمدتاً در جای خود مونتاژ شده بودند اما برخی از قسمت های آنها پیش ساخته بودند

ویدیوی زیر مراحل ساخته شدن این برج را نشان می دهد:

نمایشگر ویدیو

 

 

این ساختمان به ترتیب از حدود ۵۰۰۰ پانل آلومینیومی و ۳۰۰۰ پانل شیشه ای ساخته شده است. این هتل دارای رستوران‌ها، دو استخر، باغ‌هایی با پوشش گیاهی و یک نقطه دید است که از شیشه شفاف ساخته شده است و منظره‌ای تماشایی از کل شهر و نقطه هم‌گرایی رودخانه‌های یانگ تسه و جیالینگ ارائه می‌دهد.

اولین برج افقی با نام کریستال (The Crystal) در چین رونمایی شد

 

ساختمان های دیگر شهر رافلز چونگ کینگ دارای فضاهای اداری، آپارتمان های مسکونی، یک هتل و یک مرکز خرید بزرگ هستند.

https://akhbarejadid.com/541015/

 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : j

 

همه زندگی ما تحت تأثیر اقدامات تعدادی از مردان قدرتمند، ثروتمند و با نفوذ بوده است. ممکن است آنها را نشناسیم، هرگز آنها را ملاقات نکرده باشیم، یا حتی از وجود آنها خبر نداشته باشیم، اما تأثیری که آنها اعمال می کنند، جهان را تغییر داده است. برخی از آنها نام آشنا هستند و مرتباً در تلویزیون، روزنامه ها و مجلات ظاهر می شوند، در حالی که برخی دیگر از کانون توجه دوری می کنند. با این وجود، حوزه نفوذ آنها در سراسر جهان گسترش می یابد و تاریخ را شکل می دهد.

در این فهرست نگاهی به برخی از تاثیرگذارترین مردان جهان می اندازیم که از کجا آمده اند و چگونه در جهان تفاوت ایجاد کرده اند. نکنه جالب توجه اینجاست که اکثر این افراد در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند.

تاثیرگذار ترین مردان در جهان امروز قرن ۲۱

ایلان ماسک (Elon Musk)

شاید هیجان‌انگیزترین و جاه‌طلب‌ترین نجیب‌زاده امروزی روی کره زمین، اشتیاق ماسک به فناوری‌های جدید الهام‌بخش باشد. مدیرعامل تسلا موتورز با هدف ارائه خودروهای برقی ارزان به جهان، صنعت خودروسازی را به قرن بیست و یکم کشانده است. گویی این کافی نیست، او همچنین مدیرعامل اسپیس ایکس است، شرکتی که ماموریت آن فراهم کردن دسترسی آسان به فضا است.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

رسانه های اجتماعی جهان را آنطور که می شناسیم متحول کرده اند. صرف نظر از اینکه از آن استفاده می کنیم یا نه، نمی توان شک داشت که تقریباً همه جنبه های زندگی را تغییر داده است، از نحوه تعامل ما با یکدیگر تا گزارش رویدادهای مهم جدید. و فیسبوک در قلب این تغییر بوده است. مارک زاکربرگ، کارآفرین آمریکایی اینترنتی و یکی از بنیانگذاران فیس بوک، در سن ۳۱ سالگی، روابط انسانی را متحول کرده است.

یکی از ثروتمندترین مردان جهان، فارغ التحصیل هاروارد نیز یک بشردوست برجسته است و در دسامبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که بقیه عمر خود را صرف ترویج برابری و ارتقای توان انسانی خواهد کرد.

ساتیا نادلا (Satya Nadella)

او ممکن است نام آشنا نباشد، اما به عنوان مدیر عامل شرکت پیشرو کامپیوتر، مایکروسافت، ساتیا نادلا جایگاهی برجسته در جهان دارد. این مدیر بازرگانی هندی الاصل از اوایل دهه ۱۹۹۰ در مایکروسافت کار می کرد و در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیرعامل منصوب شد. ساتیا نادلا به عنوان رئیس یکی از برجسته ترین شرکت های جهان، در قلب رشد و توسعه شرکت بوده و در حال رشد است. به سرعت از رتبه ها عبور کرد و یک محرک کلیدی در حرکت به سمت محاسبات ابری بود.

تیم کوک (Tim Cook)

ممکن است کمتر کسی در جهان وجود داشته باشد که از برند اپل آگاهی نداشته باشد، اما تیم کوک، مدیر عامل شرکت، ممکن است چندان شناخته شده نباشد. اگرچه اپل امروز یک غول جهانی در همه جا حاضر است، اما همیشه اینطور نبود که درآمد از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۵ به تنها ۶ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ کاهش یابد. با این حال، تا سال ۲۰۱۱، عمدتاً به لطف همکاری تیم کوک با استیو جابز فقید، درآمد به شدت افزایش یافت.

به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسید. کوک، پسر یک کارگر کشتی سازی از آلاباما، در سال ۲۰۱۱ مدیر عامل اپل شد و به خاطر فداکاری و حرفه ای بودنش مشهور است و به طور منظم روز کاری خود را از ساعت ۴:۳۰ صبح آغاز می کند.

لری پیج (Larry Page)

اگر کاری که انجام می دهد زبان ما را تغییر دهد، نشانه آن است که کسی واقعاً به یک موقعیت نفوذ جهانی رسیده است. لری پیج، مدیرعامل گوگل، این کار را انجام داده است. گوگل نه تنها محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، بلکه تقریباً به یک فعل تبدیل شده است – چیزی را در گوگل جستجو کنید. لری پیج با پیروی از پدرش به عنوان یک دانشمند کامپیوتر، نقش مهمی در توسعه موتور جستجوی محبوب داشت و با انجام این کار، نحوه جستجو و یافتن اطلاعات را متحول کرد.

مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg)

غول تجاری آمریکایی یکی از ثروتمندترین افراد جهان، بنیانگذار امپراتوری مالی و رسانه ای جهانی، بلومبرگ LP است. با این حال، به لطف مشارکت سیاسی او، حوزه نفوذ او بسیار فراتر از دنیای تجارت است. بلومبرگ که در ابتدا دموکرات بود، قبل از انتخاب شدن به عنوان شهردار نیویورک در سال 2001، اندکی پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر، به جمهوری خواه تبدیل شد.

او در سال 2005 قبل از خروج از حزب جمهوری خواه در سال 2007 مجددا انتخاب شد و سپس برای سومین بار به عنوان یک نامزد مستقل در سال 2009 انتخاب شد. او همچنین به عنوان نامزد بالقوه برای فرمانداری New Work پیشنهاد شد و در موارد متعدد به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری معرفی شد. او همچنین یک مبارز و نیکوکار شناخته شده تغییرات آب و هوایی است که از اهداف مختلفی از طریق بشردوستانه بلومبرگ حمایت می کند و صدها میلیون دلار اهدا می کند.

شاهزاده ویلیام (Prince William)

 

خانواده سلطنتی بریتانیا یکی از شناخته‌شده‌ترین «برندها» در جهان است و شاهزاده ویلیام به همراه همسرش، دوشس کمبریج، مسلماً بهترین دارایی آن هستند. در حالی که ملکه الیزابت دوم پادشاه حاکم است، شاهزاده ویلیام تصویر جدیدی از سلطنت را نشان می دهد. شاهزاده ویلیام که جوان و با همسری زیبا و خانواده ای جوان است، پس از یک دهه سرفصل منفی و تراژدی، علاقه بین المللی به سلطنت را دوباره برانگیخت.

او همچنین سعی کرده سبکی بازتر و آرام‌تر را اتخاذ کند، بدون شک از مادر فقیدش، پرنسس دایانا الگوبرداری شده است، که با تبدیل شدن به سفیر خیریه، چهره سلطنت بریتانیا را تغییر داد، به‌ویژه برای افراد مبتلا به ایدز و اچ‌آی‌وی کمپین کرد. در حال حاضر در ردیف دوم تاج و تخت بریتانیا، نفوذ بین المللی شاهزاده ویلیام احتمالا در سال های آینده افزایش می یابد، زمانی که او در نهایت شاهزاده ولز و در نهایت پادشاه می شود.

پاپ فرانسیس (Pope Francis)

پاپ فرانسیس به عنوان رهبر یکی از بزرگترین ادیان جهان، کلیسای کاتولیک، یکی از شناخته شده ترین و مورد احترام ترین مردان جهان است. او زمانی که در سال ۲۰۱۳ به عنوان جانشین پاپ بندیکت شانزدهم انتخاب شد، به عنوان اولین آمریکایی جنوبی که رهبری کلیسای کاتولیک را برعهده گرفت، تاریخ را ثبت کرد. از آن زمان به بعد او به عنوان یک چهره مدرن در کلیسا در نظر گرفته شده است که سرمایه داری و ریاضت جهانی را به چالش می کشد.

او همچنین دیدگاه های لیبرال در مورد همجنس گرایی، مادران مجرد و همجنس گرایان در کلیسای کاتولیک ابراز کرده است. او که به فروتنی و سبک زندگی ساده اش معروف بود، پس از انتخابش به عنوان پاپ، از آپارتمان های مجلل پاپ در واتیکان اجتناب کرد و به جای آن تصمیم گرفت در یک آپارتمان ساده در کنار دیگر روحانیون زندگی کند و غذای خود را در یک غذاخوری مشترک بخورد.

جهت مطالعه کامل مقاله کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آبان 1401 | نظرات ()